Polish exercise book advertisement copies Wikipedia content, violates copyright

">
Polish exercise book advertisement copies Wikipedia content, violates copyright

Posted by VZWk94v8 on September 26, 2018

This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Friday, October 24, 2008

On August 21, the Polish weekly Przekrój published an advertisement for Dan-Mark exercise books, bearing the logo of 4fun.tv, a Polish music/interactive TV station. Part of the advertisement contained a definition of the word “exercise book”. The wording looked familiar, and Wikinews consulted Wikipedia, the collaborative online encyclopedia.

Upon seeing the Wikipedia definition, it appeared that the entry quoted in the promotional material was identical to the initial two paragraphs of the relevant Wikipedia entry.

Freelance reporters for the Polish Wikinews decided to find out the reason for such a similarity and whether either of the texts (the advertisement’s or Wikipedia’s) might be a case of copyright violation.

The reporters contacted a Jaros?aw Janas, Creative Director of 4fun.tv., where the ad appeared. His reply included the following claim:

The text of the definition has been taken from an encyclopedic publication which is older than 50 years and therefore not subject to copyright protection. The fact of coincidental similarity cannot be considered equal to plagiarism, because as we all know Wikipedia is a place which publishes texts and definitions that have already existed in different forms in other publications released before.

Copyright on text does not last for fifty years as claimed by Janas, but for 70 years after the death of the author.

To investigate the authenticity of the above claims, Wikinews asked the main author of the two paragraphs in question, Wikipedian Julo, about the sources used to write the entry. He confirmed that he had written the text in question, and not copied it from an encyclopedic publication as claimed by Jana.

It is therefore impossible that both Julo and the people responsible for the exercise book advertisement have used the same uncopyrighted encyclopedia, thus coincidentally creating identical texts. The reporters also noted that the first draft of the introduction to the article was written by WaldemarWolskiHuta (February 2006). Afterward the text had undergone some modifications by Julo (September 2006), as well as Picus viridis and Beno (March 2008). However, the text presented in the press promotional material, which – according to 4fun.tv – came from an old-print encyclopedia is identical to the Wikipedia entry after the changes mentioned above had been made. Julo added that he was still alive, together with the other authors of the article in question who constituted the group of the copyright co-holders. This naturally led to a conclusion that neither 50 nor 70 years could have passed since their death. He left 4fun.tv’s actions with a comment that although the contents he and the other Wikimedians had made public and free, they are far from making them available in any “free style”, but under a specified license.

In follow up messages to Jaros?aw Janas, Wikinews reporters confronted the creative director over his seemingly inaccurate claims.

Wikinews was told in a reply that 4fun.tv would ignore the claims unless they see permission from the author of the original content to investigate this story. They were also informed that further e-mails without any specifics sent by the reporter would be qualified as spam. 4fun.tv’s creative director further added that he found the reporter’s picture on the Internet and asked how the person would feel if this picture was to appear on billboards or press releases that advertised the TV station.

Wikipedia does allow copying of its content under certain conditions. The encyclopedia’s content is released under the GNU Free Documentation License, which means that it can be copied, modified, and used commercially and non-commercially – under the conditions that the license’s text is included with the copied content and the five main authors are mentioned. If a part of the article is used, like in the example quoted in this news story, a “right to quote”, recognized by Polish law, may be used. In such a case it suffices to mention the source of the text (Polish Wikipedia) and the author of the excerpt. 4fun.tv met none of these conditions, meaning that copyright has been violated.

Over a year ago Polish Wikinews reported on a similar problem, regarding the use of free-licensed photographs. Since that time such “borrowings” have become less frequent, however photos are still being used in discordance with the license. Journalists have gotten used to citing sources, e.g. Wikipedia, although licensing conditions require attributing the actual author, not the source. So instead of attributing John Doe for his contribution, agencies like Polska Agencja Prasowa (Polish Press Agency) are attributing the source, Wikipedia.

In early September 2008 a similar situation occurred in relation to the Polish edition of Wiktionary. Gazeta Wyborcza, a Polish daily, published an IKEA advertisement, on the opening page of which an almost word-for-word Wiktionary entry was placed; additionally the advertisement used the characteristic MediaWiki layout. The reference to the external source used was missing.

In April 2008, an example of an Australian professor was cited; the scientist, in a reply to a news story, quoted a Wikipedia definition almost word-for-word. The same professor condemned the use of Wikipedia in his previous press appearances.

In 2005 Wikipedia material was discovered in the German weekly magazine Der Spiegel, which acknowledged its fault and published appropriate apologies in place of the article in the online edition.

Frontline magazine in 2007 was found using an image from Wikipedia without proper credit. When pointed out the magazine acknowledged the failing and a correction was promptly given in the subsequent issue.

Topics: Uncategorized | No Comments »

British Gas to increase electricity, gas prices

">
British Gas to increase electricity, gas prices

Posted by VZWk94v8 on September 26, 2018

Sunday, July 10, 2011

British-based utility company Centrica, which holds ownership of British Gas, has announced its intentions to increase the prices of domestic electricity and gas later this year. On August 18, 2011, the company plans to raise the costs of gas and electrical supplies by eighteen and sixteen per cent, respectively. According to The Guardian, nine million customers will be affected by these changes.

British price comparison website uSwitch has reported that the “[a]verage household bill for a dual fuel British Gas customer will now go up from £1,096 to £1,288”. Mike O’Connor, the chief executive officer of consumer organisation Consumer Focus, has claimed that the announcement “will send a shock wave across the country” and will place an increasing amount of difficulties “on stretched household budgets. Consumers […] rightly question whether prices are fair.”

Phil Bentley, a managing director for British Gas, has claimed that value increases like this are “an issue facing all energy suppliers”. A director for British Gas, named Ian Peters, has claimed that “a fair return” will be made after the changes occur.

In 2010, British Gas experienced its largest ever profit, making £742 million (US$1,192 million, €835 million). Meanwhile, Centrica achieved £2.4 billion (US$3.8 billion, €2.7 billion) in profits. Richard Lloyd from product sampling charity Which? criticised the decision to raise prices, calling the declaration “unwelcome but unsurprising” for British Gas consumers.

Previously in December 2010, British Gas increased the price of its gas by 6.9%, which equates to £43 (US$69, €48). At the same time, the company’s electricity prices were raised by 6.7%, or £28 (US$45, €32). On Friday, Chris Huhne, the secretary of the Energy and Climate Change Select Committee, said that British electricity businesses must modify themselves so as to avoid “the cycle of fossil fuel addiction. Alternatives like renewables and nuclear power must be allowed to become the dominant component of our energy mix,” said Huhne.

This news comes to light as Scottish Power, a rival energy company to British Gas, announced last month their intentions to up the prices of their electricity and gas supplies by ten and nineteen per cent respectively.

Topics: Uncategorized | No Comments »

News briefs:August 2, 2010

">
News briefs:August 2, 2010

Posted by VZWk94v8 on September 26, 2018

Wikinews Audio Briefs Credits
Produced By
Turtlestack
Recorded By
Turtlestack
Written By
Turtlestack
Listen To This Brief

Problems? See our media guide.

Topics: Uncategorized | No Comments »

Bush administration drastically cuts penalties sought for in tobacco trial from $130 billion to $10 billion

">
Bush administration drastically cuts penalties sought for in tobacco trial from $130 billion to $10 billion

Posted by VZWk94v8 on September 25, 2018

Friday, June 17, 2005

Bush appointee Robert McCallum overrode Justice Department lawyers who had been handling the government’s tobacco racketeering trial for the past 5 years. McCallum ordered the lawyers to reduce the penalties sought at the close of the nine-month trial from $130 billion to $10 billion, angering some of the trial lawyers to the point where it is reported they threatened to quit their jobs.

“Everyone is asking, ‘Why now?’ ” said an anonymous Justice Department employee afraid of retaliation. “Why would you throw the case down the toilet at the very last hour, after five years?”

Congressional Democrats oppose the slashing of the penalties for the tobacco industry, and have asked Attorney General Alberto Gonzales not to enter into a settlement based on “the unreasonably weak demands made by the government.”

The New York Times pointed out that McCallum was a Skull and Bones ‘brother’ of President Bush. Bush has appointed a number of Skull and Bones club members to government positions since he became President, including SEC head and former Philip Morris executive William Donaldson. Bush strategist Karl Rove was a Phillip Morris lobbyist before Bush asked him to work on his 2000 campaign for the presidency.

Topics: Uncategorized | No Comments »

PBS show asserts greenhouse gases, atmospheric pollutants dimming future

">
PBS show asserts greenhouse gases, atmospheric pollutants dimming future

Posted by VZWk94v8 on September 25, 2018

Saturday, April 22, 2006

This week, the Public Broadcasting Service aired a NOVA program titled “Dimming the Earth”, which presented research by leading scientists on the complex systems of our global climate and human activity’s effect on it. One of the largest interactions (or “inputs”) humans have with the atmosphere is the ever-increasing use of fossil fuels. Consumption has risen 2% per year for this decade.

Fossil fuels burnt in factories and automobiles send their waste into our atmosphere in two forms. The first is CO2 and other greenhouse gases, which have received substantial attention in the last few years because of the way they trap heat in the atmosphere. The second is the tiny particles of sulfur dioxide, soot and ash, which scientists call aerosols (basically smog). Research into understanding the negative health effects of air pollution has resulted in the development of catalytic converters for cars as well as devices to remove particulate solids from industrial waste before it reaches the air.

More recently, atmospheric scientists have come upon the phenomenon of the reduction of direct sunlight reaching Earth’s surface— observing a nearly a 5% decline between 1960 and 1990, with evidence of a recovery since then. This has been dubbed the “global dimming” effect, and is probably due to the way these aerosols act upon clouds. It is important to realise that this does not represent a net loss of this much sunshine to the climate system – if so, large temperature declines would have been observed. Instead, the sunshine is absorbed elsewhere in the system, with a much smaller net loss.

Clouds form when moisture gathers around airborne particles, such as pollen or dust. Clouds formed by the aerosol particles emitted by fossil fuel consumption are made of many more tiny droplets than “natural” clouds. These smog-created clouds have two notable effects: they shield sunlight from reaching Earth’s surface and, due to water’s reflective nature, the millions of tiny droplets suspended in them reflect light back into space, allowing even less light to reach Earth.

Many scientists now believe that global dimming caused by these pollutants has mitigated the temperature rises brought about by global warming. Over the last thirty years, Earth’s temperature has increased by about 0.5 oC.

In the absence of global dimming, however, the Earth might be 0.3 oC warmer than it currently is, suggesting that a “tug-of-war” exists between greenhouse gases and particulates released by burning fossil fuels. Efforts to mitigate the human health dangers of smog have allowed more heat into our atmosphere and brought about a sharper increase in global warming.

Dr. James E. Hansen, professor at Columbia University and the head of the Goddard Institute for Space Studies [1], believes that if we continue on our current pattern, this warming could be as much as five degrees in the next thirty years and ten to fourteen degrees over the course of the century. Such a temperature rise would devastate life on Earth, likely bringing on a cascade of self-reinforcing warming effects. Earth’s forests drying and burning, a steady thawing of the Greenland and arctic ice sheets, and, most dangerous of all, a release of the methane hydrates that are now frozen at the bottom of the oceans, could remake the planet into something inhospitable to human life. Dr. Hansen warns that, according to his research, man has just 10 years to reduce greenhouse gases before global warming and other responses to human activity by Earth’s climate reach a “tipping point”, becoming unstoppable.

Topics: Uncategorized | No Comments »

Wikinews interviews John Wolfe, Democratic Party presidential challenger to Barack Obama

">
Wikinews interviews John Wolfe, Democratic Party presidential challenger to Barack Obama

Posted by VZWk94v8 on September 24, 2018

Sunday, May 20, 2012

U.S. Democratic Party presidential candidate John Wolfe, Jr. of Tennessee took some time to answer a few questions from Wikinews reporter William S. Saturn.

Wolfe, an attorney based out of Chattanooga, announced his intentions last year to challenge President Barack Obama in the Democratic Party presidential primaries. So far, he has appeared on the primary ballots in New Hampshire, Missouri, and Louisiana. In Louisiana, he had his strongest showing, winning 12 percent overall with over 15 percent in some congressional districts, qualifying him for Democratic National Convention delegates. However, because certain paperwork had not been filed, the party stripped Wolfe of the delegates. Wolfe says he will sue the party to receive them.

Wolfe will compete for additional delegates at the May 22 Arkansas primary and the May 29 Texas primary. He is the only challenger to Obama in Arkansas, where a May 10 Hendrix College poll of Democrats shows him with 38 percent support, just short of the 45 percent for Obama. Such an outing would top the margin of Texas prison inmate Keith Russell Judd, who finished 18 percent behind Obama with 41 percent in the West Virginia Democratic primary; the strongest showing yet against the incumbent president. Despite these prospects, the Democratic Party of Arkansas has already announced that if Wolfe wins any delegates in their primary, again, due to paperwork, the delegates will not be awarded. Wolfe will appear on the Texas ballot alongside Obama, activist Bob Ely, and historian Darcy Richardson, who ended his campaign last month.

Wolfe has previously run for U.S. Congress as the Democratic Party’s nominee. On his campaign website, he cites the influence “of the Pentagon, Wall Street, and corporations” on the Obama administration as a reason for his challenge, believing these negatively affect “loyal Americans, taxpayers and small businesses.” Wolfe calls for the usage of anti-trust laws to break up large banks, higher taxes on Wall Street, the creation of an “alternative federal reserve” to assist community banks, and the implementation of a single-payer health care system.

With Wikinews, Wolfe discusses his campaign, the presidency of Barack Obama, corporations, energy, the federal budget, immigration, and the nuclear situation in Iran among other issues.

Contents

  • 1 Campaign
  • 2 Challenging the incumbent
  • 3 Policy
  • 4 Related news
  • 5 Sources

Topics: Uncategorized | No Comments »

New Zealander blind in one eye because of novelty lens

">
New Zealander blind in one eye because of novelty lens

Posted by VZWk94v8 on September 24, 2018

Monday, January 22, 2007

Novelty coloured contact lenses have left a 24-year-old man living in Auckland, New Zealand with one blind eye.

The unnamed man wore the novelty lenses for three days, after which he sought medical advice. At that time his cornea was already damaged.

It has been reported that the man, who did not previously require contact lenses, had an infected cornea after wearing the novelty lens. The patient underwent two emergency corneal transplant surgeries to fix his eye and regain vision. The man did not follow instructions given to him to minimize the risk of rejection, and consequently his cornea was destroyed by bacteria.

Doctor Trevor Gray, corneal specialist and president of the Cornea and Contact Lens Society, said: “He’s now got an opaque cornea that he can’t see out of at all, and has this big white-looking eye like they’ve got in science fiction movies.”

Eye specialists have called for clear instructions to be provided to those buying novelty contact lenses. They also called for regulation and restrictions to be placed on their sale.

A loophole in the Medicines Regulations Act means that a person requiring contact lenses to correct their vision must receive clear information on how to use the contacts, but the law does not apply to novelty contacts. Dr Gray said some novelty lenses do come with good information on how to use them, but others do not. Australia, the United States, and Canada all have laws requiring that proper information be given out with novelty lenses.

The New Zealand Ministry of Health have confirmed that they will follow up the issue.

Dr Gray warns people using the lenses not to share the lenses between people to minimise the risk of catching conjunctivitis, or hepatitis.

Topics: Uncategorized | No Comments »

Asbestos controversy aboard Scientology ship Freewinds

">
Asbestos controversy aboard Scientology ship Freewinds

Posted by VZWk94v8 on September 24, 2018

Friday, May 16, 2008

Controversy has arisen over the reported presence of blue asbestos on the MV Freewinds, a cruise ship owned by the Church of Scientology. According to the Saint Martin newspaper The Daily Herald and the shipping news journal Lloyd’s List, the Freewinds was sealed in April and local public health officials on the Caribbean island of Curaçao where the ship is docked began an investigation into the presence of asbestos dust on the ship. Former Scientologist Lawrence Woodcraft supervised work on the ship in 1987, and attested to the presence of blue asbestos on the Freewinds in an affidavit posted to the Internet in 2001. Woodcraft, a licensed architect by profession, gave a statement to Wikinews and commented on the recent events.

According to The Daily Herald, the Freewinds was in the process of being renovated by the Curaçao Drydock Company. The article states that samples taken from paneling in the ship were sent to the Netherlands, where an analysis revealed that they “contained significant levels of blue asbestos”. An employee of the Curaçao Drydock Company told Radar Online in an April 30 article that the Freewinds has been docked and sealed, and confirmed that an article about asbestos ran in the local paper.

Lloyd’s List reported that work on the interior of the Freewinds was suspended on April 27 after health inspectors found traces of blue asbestos on the ship. According to Lloyd’s List, Frank Esser, Curaçao Drydock Company’s interim director, joined Curaçao’s head of the department of labor affairs Christiene van der Biezen along with the head of the local health department Tico Ras and two inspectors in an April 25 inspection of the ship. “We are sending someone so that they can tell us what happened, where it came from, since when it has been there,” said Panama Maritime Authority’s director of merchant marine Alfonso Castillero in a statement to Lloyd’s List.

The Church of Scientology purchased the ship, then known as the Bohème, in 1987, through an organization called Flag Ship Trust. After being renovated and refitted, it was put into service in June 1988. The ship is used by the Church of Scientology for advanced Scientology training in “Operating Thetan” levels, as well as for spiritual retreats for its members. Curaçao has been the ship’s homeport since it was purchased by the Church of Scientology.

According to his 2001 statement, Lawrence Woodcraft had been an architect in London, England since 1975, and joined Scientology’s elite “Sea Organization” (Sea Org) in 1986. He wrote that he was asked by the Sea Org to work on the Freewinds in 1987, and during his work on the ship “noticed a powdery blue fibrous substance approximately 1 ½” thick between the paint and the steel wall,” which he believed to be asbestos. He also discovered what he thought was blue asbestos in other parts of the ship, and reported his findings to Church of Scientology executives. Woodcraft discussed his experiences in a 2001 interview published online by the Lisa McPherson Trust, a now-defunct organization which was critical of the Church of Scientology.

The Freewinds regularly inspects the air quality on board and always meets or exceeds US standards.

Church of Scientology spokeswoman Karin Pouw responded to Radar Online about the asbestos reports, in an email published in an article in Radar on May 1. “The Freewinds regularly inspects the air quality on board and always meets or exceeds US standards,” said Pouw. She stated that two inspections performed in April “confirmed that the air quality is safe,” and asserted that the inspections revealed the Freewinds satisfies standards set by the United States Occupational Safety and Health Administration and the U.S. Clean Air Act.

Pouw told Radar that “The Freewinds will be completing its refit on schedule.” The Church of Scientology-affiliated organization Citizens Commission on Human Rights (CCHR) had been planning a cruise aboard the Freewinds scheduled for May 8, but according to Radar an individual who called the booking number for the cruise received a message that the cruise had been delayed due to ongoing work on the ship. Citing an article in the Netherlands Antilles newspaper Amigoe, Radar reported on May 6 that a team from the United States and supervised by an independent bureau from the Netherlands traveled to Curaçao in order to remove asbestos from the Freewinds.

…if the Church of Scientology claims to have removed the blue asbestos, I just don’t see how, it’s everywhere. You would first have to remove all the pipes, plumbing, a/c ducts, electrical wiring etc. etc. just a maze of stuff.

“I stand by everything I wrote in my 2001 affidavit,” said Lawrence Woodcraft in an exclusive statement given to Wikinews. Woodcraft went on to state: “I would also comment that if the Church of Scientology claims to have removed the blue asbestos, I just don’t see how, it’s everywhere. You would first have to remove all the pipes, plumbing, a/c ducts, electrical wiring etc. etc. just a maze of stuff. Also panelling as well, basically strip the ship back to a steel hull. Also blue asbestos is sprayed onto the outer walls and then covered in paint. It’s in every nook and cranny.”

Many Scientologist celebrities have spent time aboard the Freewinds, including Tom Cruise, Katie Holmes, John Travolta, Kelly Preston, Chick Corea, Lisa Marie Presley, Catherine Bell, Kate Ceberano, and Juliette Lewis. Now magazine reported that Tom Cruise has been urged to seek medical attention regarding potential asbestos exposure, however a representative for Cruise stated he has “absolutely no knowledge” of the recent asbestos controversy. Cruise, Holmes, Travolta and Preston have celebrated birthdays and other events on the Freewinds.

There is not now and never has been a situation of asbestos exposure on the Freewinds.

In a May 15 statement to the United Kingdom daily newspaper Metro, a representative for the Church of Scientology said that “There is not now and never has been a situation of asbestos exposure on the Freewinds.” The Asbestos and Mesothelioma Center notes that agencies have recommended anyone who has spent time on the Freewinds consult with their physician to determine if possible asbestos exposure may have affected their health.

Raw blue asbestos is the most hazardous form of asbestos, and has been banned in the United Kingdom since 1970. Blue asbestos fibers are very narrow and thus easily inhaled, and are a major cause of mesothelioma. Mesothelioma is a form of cancer which can develop in the lining of the lungs and chest cavity, the lining of the abdominal cavity, or the pericardium sac surrounding the heart. The cancer is incurable, and can manifest over 40 years after the initial exposure to asbestos.

“This is the most dangerous type of asbestos because the fibres are smaller than the white asbestos and can penetrate the lung more easily,” said toxicologist Dr. Chris Coggins in a statement published in OK! Magazine. Dr. Coggins went on to note that “Once diagnosed with mesothelioma, the victim has six months to a year to live. It gradually reduces lung function until the victim is no longer able to breathe and dies.”

Topics: Uncategorized | No Comments »

2011 Keystone Montana Rvs Review

Posted by VZWk94v8 on September 23, 2018

Here we have short reviews of the top 2011 Keystone Montana fifth wheel RVs. This is not your typical “pros and cons” review as there aren’t many cons for these models. Keystone is the number one RV manufacturer in North America for a reason, so you wont find many cons with these RVs anyway.

Model: 3400RL

This is a 34-foot rear living model. It’s very visually appealing from the outside. The first thing you’ll notice is the bright colored graphics, 4 slides and aerodynamic nose-cap. However, one of my favorite features is the remote control that allows you to lower and raise the power jacks, roll out the awning, turn on the porch light, and level the coach without even going inside. This one is great for full time living.

YouTube Preview Image

Model: 3665RE

.This is a 36 foot rear entertainment model with 4 slides, finished in high gloss gel-coat and fiberglass caps on the front and rear. Inside you’ll find features like rounded corners, big tinted windows, and a rear fireplace. The mantel over the fireplace conceals a big-screen TV that slides up for viewing with the touch of a button. Simply press the button again and it lowers away out of sight. This one has lots of cabinets, kitchen peninsula and a 4-door refrigerator. Built for a party.

Model: 295RKD

This is one tricked-out RV, aluminum frame construction with high gloss exterior finish for starters. Inside you’ll find features like a rear kitchen with TONS of counter space. The LCD television is mounted on a articulating arm so you can watch it from everywhere in the coach. I really like the stereo system that controls the speakers (inside/out) it even has built-in DVD player and auxiliary inputs for USB or ipod. It’s even better upstairs… rounded corners, skylight, LCD TV, lots of headroom, and all richly finished with natural wood and soothing fabrics.

Model: 345DBQ

This one is probably my favorite model. It features two bathrooms, sleeping for 8-9 people, 3 TV’s, and an outside cooking station complete with hot/cold running water. Just open the automatic awning, fire-up the exterior speakers for the stereo, and the BBQ is at your house! Great for a family or work crew, and built with convenience in mind for multiple inhabitants. Plus, it’s a Montana, North America’s favorite 5th wheel.

Ok, now the bad part of the review. You have to have a large income to afford any of these, but you certainly get what you pay for.

Article Source: sooperarticles.com/automotive-articles/recreational-vehicles-articles/2011-keystone-montana-rvs-review-149143.html

About Author:

Keystone Montana RVsKomfort Resort RVsLance Camper RVsAuthor: Thomas Perreault

Topics: Kitchen Home Improvement | No Comments »

StarOffice 8 launched

">
StarOffice 8 launched

Posted by VZWk94v8 on September 23, 2018

Tuesday, September 27, 2005

Sun Microsystems has released StarOffice 8 today. StarOffice 8 is a commercial office suite that includes word-processing, spreadsheet, presentation, drawing and database applications.

According to Sun, StarOffice 8 “provides excellent compatibility with Microsoft Office”. This new version improves Word, Excel and PowerPoint import and export filters, improving support for password-protected Word and Excel files and presentations with complex animations, autoshapes and slide transitions. StarOffice 8 also includes a Microsoft Office macro converter allowing many Microsoft Office macros to work in StarOffice.

StarOffice 8 is also the first commercial office suite to support the OASIS Open Document Format for Office Applications (OpenDocument). OpenDocument is an XML based file format created by the Organization for the Advancement of Structured Information Standards. Massachusetts has recently announced the plan to switch to OpenDocument format. Microsoft has said it will not support the OpenDocument format.

StarOffice 8 is based on the open source OpenOffice.org project. OpenOffice.org was founded July 2000, by Sun with the release of StarOffice code under two open source licenses.

StarOffice 8 is available as a download from Sun’s Web site for $69.95, or packaged product can be ordered for $99.95. Enterprise customers can purchase StarOffice 8 for $35 (£20) per user. OpenOffice.org is available for free from openoffice.org.

Topics: Uncategorized | No Comments »

Next Entries »